Obchodní podmínky upravují v souladu s ustanovením § 1751 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (dále jen „občanský zákoník“ nebo „OZ“) vzájemná práva a povinnosti smluvních stran vzniklé v souvislosti nebo na základě smlouvy (dále jen „smlouva“) uzavřené mezi společností Scio, která je provozovatelem internetového obchodu a poskytovatelem služeb, a zákazníkem, a to prostřednictvím internetového obchodu na webové stránce umístěné na internetové adrese www.scio.cz. Na tyto obchodní podmínky je zákazník dostatečným způsobem před vlastním uskutečněním objednávky upozorněn a má možnost se s nimi seznámit na stránkách www.scio.cz.
www.scio.cz, s.r.o. (dále také jen společnost Scio)
Společnost je zapsána v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl C, vložka 100551
Sídlo společnosti: Pobřežní 34, 186 00, Praha 8
Tel.: CZ +420 234 705 555
e-mail: scio@scio.cz
IČ: 271 561 25
DIČ: CZ 271 561 25
Účet Česká republika:
Banka: Komerční banka
Číslo účtu: 8120277 / 0100
IBAN: CZ73 0100 0000 0000 0812 0277
SWIFT: KOMB CZ PP
Účet Slovenská republika:
Banka: UniCredit bank Slovakia, a.s.
Číslo účtu: 8999776010/1111
IBAN: SK98 1111 0000 0089 9977 6010
SWIFT: UNCR SKBX
Společnost Scio při uzavírání a plnění smlouvy jedná v rámci své obchodní nebo jiné podnikatelské činnosti. Jedná se o podnikatele, který přímo nebo prostřednictvím jiných podnikatelů dodává zákazníkovi výrobky nebo poskytuje služby.
Zákazník je spotřebitelem a při uzavírání a plnění smlouvy nejedná v rámci své obchodní nebo jiné podnikatelské činnosti. Je to fyzická osoba, která nakupuje výrobky nebo užívá služby za jiným účelem než pro podnikání s těmito výrobky nebo službami. Dále v těchto Obchodních podmínkách v části týkající se Národních srovnávacích zkoušek (NSZ) je zákazník také označován jako „účastník NSZ”, popřípadě „zájemce o účast v NSZ”.
Spotřebitelská smlouva je taková smlouva, kdy jsou smluvními stranami na jedné straně spotřebitel (zákazník) a na druhé straně dodavatel zboží či poskytovatel služeb, zejména se jedná o smlouvu kupní, o dílo nebo o jiné smlouvy dle občanského zákoníku. Tyto obchodní podmínky upravují podmínky smlouvy o poskytování služeb a/nebo podmínky smlouvy kupní.
Na tyto obchodní podmínky je zákazník dostatečným způsobem před vlastním uskutečněním objednávky upozorněn a má možnost se s nimi seznámit.
Ustanovení odchylná od obchodních podmínek je možné sjednat ve smlouvě. Odchylná ujednání ve smlouvě mají přednost před ustanoveními obchodních podmínek.
Ustanovení obchodních podmínek jsou nedílnou součástí smlouvy. Smlouva je uzavírána v českém jazyce.
Znění obchodních podmínek může společnost Scio měnit či doplňovat. Pro každý právní vztah založený smlouvou mezi společností Scio a zákazníkem platí znění obchodních podmínek účinné ke dni uzavření smlouvy.
Popis jednotlivých produktů společnosti Scio je uveden v internetovém obchodě na adrese www.scio.cz, případně na dalších internetových stránkách, z nichž vede odkaz na tyto obchodní podmínky.
Webové rozhraní obchodu obsahuje informace o zboží a službách, a to včetně uvedení cen každého zboží či služeb. Ceny jsou uvedeny včetně daně z přidané hodnoty a všech souvisejících poplatků. Ceny zůstávají v platnosti po dobu, kdy jsou zobrazovány ve webovém rozhraní obchodu. Tímto ustanovením není omezena možnost společnosti Scio uzavřít smlouvu za individuálně sjednaných podmínek.
Webové rozhraní obchodu obsahuje také informace o nákladech spojených s balením a dodáním zboží, pokud jsou takové náklady se zbožím spojené.
Společnost Scio poskytuje veškerá oznámení a informace týkající se objednávky zákazníkovi v elektronické podobě, a to prostřednictvím e-mailové zprávy a prostřednictvím osobního profilu. Společnost Scio neodpovídá za případy, kdy k doručení odeslané e-mailové zprávy nedojde vinou provozovatele přenosové sítě či e-mailové schránky zákazníka.
(2.1) Před odesláním první objednávky se zákazník zaregistruje v internetovém obchodě na webové adrese www.scio.cz.
Registrace je podmínkou pro to, aby zákazník mohl obsluhovat svůj osobní profil, v němž má možnost sledovat aktuální stav svojí objednávky, případně objednávku zrušit, stornovat nebo změnit některé údaje dle článku 5) těchto Obchodních podmínek. V osobním profilu zákazníka se pak zobrazují i případné další doplňující informace ke zvolenému produktu.
Registrace je proto nezbytná v případě většiny produktů, některé hmotné produkty lze objednat i bez registrace.
Systém zákazníka sám navede do registračního formuláře, kde zákazník vyplní údaje nezbytné pro účely daného produktu (dodání zboží, poskytnutí služby). V případě, že zákazník nezadá údaje správně, nemůže společnost Scio zaručit, že objednávka bude správně a včas vyřízena.
Úspěšná registrace zákazníka je společností Scio potvrzena formou e-mailové zprávy zaslané na e-mailovou adresu zadanou zákazníkem při registraci.
Registraci zákazník provede pouze jednou. Každou další objednávku provádí pod registračními údaji přidělenými v rámci první objednávky. Přístup k osobnímu profilu je zabezpečen uživatelským jménem a heslem. Zákazník není oprávněn umožnit využívání svého osobního profilu třetím osobám.
Společnost Scio může zrušit osobní profil zákazníka, a to zejména v případě, kdy zákazník svůj osobní profil déle než 2 roky nevyužívá, či v případě, kdy zákazník poruší své povinnosti ze smlouvy (včetně obchodních podmínek).
Zákazník bere na vědomí, že osobní profil nemusí být dostupný nepřetržitě, a to zejména s ohledem na nutnou údržbu hardwarového a softwarového vybavení společnosti Scio, popř. třetích osob.
(2.2) Bližší informace o zpracování osobních údajů jsou k dispozici zde.
(2.3) Pro objednání zboží či služby vyplní zákazník objednávkový formulář ve webovém rozhraní obchodu. Objednávkový formulář obsahuje zejména informace o:
(dále společně jen jako „objednávka“).
Před zasláním objednávky společnosti Scio je zákazníkovi umožněno zkontrolovat a měnit údaje, které do objednávky vložil. Objednávku odešle zákazník společnosti Scio kliknutím na tlačítko „Potvrdit objednávku“. Údaje uvedené v objednávce jsou společností Scio považovány za správné. Společnost Scio neprodleně po obdržení objednávky potvrdí zákazníkovi její přijetí e-mailem na e-mailovou adresu zákazníka uvedenou v osobním profilu či v objednávce (dále jen „e-mailová adresa zákazníka“).
Společnost Scio je vždy oprávněna v závislosti na charakteru objednávky (množství zboží, výše ceny, předpokládané náklady na dopravu) požádat zákazníka o dodatečné potvrzení objednávky (například písemně, e-mailem či telefonicky).
(2.4) Objednávka zákazníka (u produktu NSZ v textu obchodních podmínek také „přihláška k NSZ”) je návrhem na uzavření smlouvy a samotná smlouva je uzavřena momentem doručení závazného souhlasu společnosti Scio s tímto návrhem (závazným potvrzením objednávky ze strany společnosti Scio).
Od tohoto momentu mezi společností Scio a zákazníkem vznikají vzájemná práva a povinnosti, jež jsou vymezena smlouvou a obchodními podmínkami, které jsou nedílnou součástí této smlouvy. Uzavřená smlouva je společností Scio archivována za účelem jejího úspěšného splnění a není přístupná nezúčastněným stranám. Zákazník souhlasí s použitím komunikačních prostředků na dálku při uzavírání smlouvy.
3.1 Výši ceny produktů určuje společnost Scio a zveřejňuje ji v internetovém obchodě na www.scio.cz. Cena je platná ve výši zveřejněné k okamžiku objednávky. Společně s cenou je zákazník povinen zaplatit společnosti Scio také náklady spojené s balením a dodáním zboží ve smluvené výši ve smyslu odstavce 4.3 těchto Obchodních podmínek. Není-li uvedeno výslovně jinak, rozumí se dále cenou i náklady spojené s dodáním zboží.
Společnost Scio je oprávněna odstoupit od uzavřené smlouvy v případě, že v eshopu byla chybně uvedena cena produktu, která byla zjevně nepřiměřená hodnotě produktu, a zákazník produkt nakoupil za tuto nepřiměřenou cenu.
3.2 Nestanoví-li tyto obchodní podmínky nebo není-li na stránce konkrétního produktu stanoveno jinak, pak platbu za objednávku (za zboží či službu a případné náklady spojené s dodáním zboží) lze uhradit následovně:
3.3 Cena je zpravidla (s výjimkou zboží zasílaného na dobírku) zákazníkem zaplacena předem před odesláním zboží či poskytnutí služby zákazníkovi. Ustanovení § 2119, odst. 1 OZ se nepoužije.
Cena je splatná do 14 dnů od uzavření smlouvy, nejpozději však do zahájení poskytování objednané služby. Zvláštní ustanovení o splatnosti mohou obsahovat části těchto obchodních podmínek týkající se jednotlivých produktů.
Online produkty jsou považovány za doručené zasláním přihlašovacích údajů (heslo, kód) do příslušné online aplikace na e-mailovou adresu uvedenou zákazníkem při registraci.
V případě, že zákazník využije přihlašovací údaje a přistoupí jejich prostřednictvím k zakoupenému online produktu dříve než po uplynutí čtrnáctidenní lhůty pro odstoupení od smlouvy ve smyslu odstavce 5.4 Obchodních podmínek, vyjadřuje tím výslovný souhlas s tím, že společnost Scio započala s plněním dle této smlouvy před uplynutím uvedené lhůty pro odstoupení od smlouvy, což bude mít ve smyslu ustanovení § 1837, písm. l) občanského zákoníku za následek nemožnost odstoupit od smlouvy po takovém zahájení plnění.
Informace a materiály spojené se službami objednanými prostřednictvím internetového obchodu na www.scio.cz zasílá společnost Scio na e-mailovou adresu uvedenou zákazníkem při registraci.
V případě, že zákazník při objednávce zvolil termín plnění objednávané služby dříve než po uplynutí čtrnáctidenní lhůty pro odstoupení od smlouvy ve smyslu odstavce 5.4. Obchodních podmínek, vyjadřuje tím výslovný souhlas s tím, aby společnost Scio započala s plněním dle této smlouvy před uplynutím uvedené lhůty pro odstoupení od smlouvy, což bude mít ve smyslu ustanovení § 1837, písm. a) občanského zákoníku za následek nemožnost odstoupit od smlouvy po takovém zahájení plnění.
Zboží zasílá společnost Scio následující pracovní den, nejpozději však do pěti pracovních dní po jeho zaplacení zákazníkem nebo v případě platby na dobírku ve stejné lhůtě od potvrzení objednávky na adresu uvedenou zákazníkem při objednání prostřednictvím zvolené dopravní společnosti, a to na území České a Slovenské republiky. V případě, že si zákazník přeje zaslání zboží mimo Českou a Slovenskou republiku, je toto třeba předem domluvit telefonicky v zákaznickém centru společnosti Scio.
Náklady na doručení zboží objednaného prostřednictvím internetového obchodu na www.scio.cz nese zákazník. O výši nákladů na doručení zboží (cenu dopravy) je zákazník informován před dokončením objednávky při výběru druhu dopravy.
Cena doručení mimo Českou a Slovenskou republiku bude stanovena v konkrétním případě individuálně podle skutečných nákladů na doručení.
Objednávku nelze po jejím odeslání měnit. Výjimkou jsou pouze některé změny, které jsou k dispozici v osobním profilu u jednotlivých produktů.
Zákazník je oprávněn objednávku zrušit kdykoliv před uhrazením ceny objednaného produktu. Objednávku může zrušit pouze sám zákazník prostřednictvím svého osobního profilu, a to z důvodu nutnosti zajistit oprávněnost takového požadavku na zrušení.
Po uhrazení ceny objednaného produktu je zákazník oprávněn objednávku produktu stornovat pouze v případech a za podmínek výslovně stanovených pro jednotlivé produkty ve Zvláštní části těchto Obchodních podmínek týkající se daného produktu. Stornovat objednávku lze pouze prostřednictvím osobního profilu na www.scio.cz vyplněním a odesláním stornovacího formuláře, a to z důvodu nutnosti zajistit oprávněnost takového požadavku na storno. Není-li možnost stornování u produktu uvedena, objednávku po jejím zaplacení již stornovat nelze.
Zákazník má ve smyslu ustanovení § 1829 odst. 1 občanského zákoníku právo od uzavřené smlouvy odstoupit bez uvedení důvodu s výjimkou:
Zákazník má právo od smlouvy odstoupit do čtrnácti (14) dnů. Lhůta pro odstoupení od smlouvy končí uplynutím 14 dnů ode dne následujícího po dni
Odstoupit od této smlouvy může zákazník jakýmkoliv jednoznačným prohlášením adresovaným společnosti Scio, tedy www.scio.cz, s.r.o., sídlo společnosti: Pobřežní 34, 186 00, Praha 8, IČ: 271 561 25, e-mail: scio@scio.cz (např. dopisem zaslaným prostřednictvím provozovatele poštovních služeb nebo prostřednictvím elektronické pošty). Pro odstoupení od kupní smlouvy může zákazník využít vzorový formulář poskytovaný společností Scio, jenž nalezne ve svém osobním profilu v sekci objednávky a který může přímo z osobního profilu odeslat.
Důsledky odstoupení od smlouvy
Pokud zákazník odstoupí od smlouvy, vrátí mu společnost Scio bez zbytečného odkladu, nejpozději do 14 dnů ode dne, kdy společnosti Scio došlo odstoupení od smlouvy, všechny peněžní prostředky, které na základě smlouvy společnost Scio přijala, včetně nákladů na dodání (kromě dodatečných nákladů vzniklých v důsledku zákazníkem zvoleného způsobu dodání, který je jiný než nabízený nejlevnější způsob dodání). Pro vrácení peněžních prostředků bude použit stejný platební prostředek, který zákazník použil pro provedení počáteční transakce, pokud zákazník výslovně neurčí jinak. V žádném případě tím nevzniknou zákazníkovi další náklady.
Přijaté peněžní prostředky v případě koupě hmotného produktu budou vráceny až po obdržení vráceného zboží nebo až po prokázání, že zboží bylo odesláno zpět, podle toho, co nastane dříve.
V případě koupě hmotného produktu zboží zašle zákazník zpět bez zbytečného odkladu, nejpozději do 14 dnů ode dne, kdy došlo k odstoupení od smlouvy. Lhůta se považuje za zachovanou, pokud zboží odešle zpět před jejím uplynutím. Zákazník ponese přímé náklady spojené s vrácením zboží. Zákazník odpovídá pouze za snížení hodnoty zboží, které vzniklo v důsledku nakládání s tímto zbožím jinak, než je nutné s obeznámení se s povahou, vlastnostmi a funkčností zboží.
Společnost Scio je oprávněna zrušit objednávku zákazníka, resp. odstoupit od smlouvy, pokud cena nebyla uhrazena do 14 dní od jejího uzavření (potvrzení objednávky) dle odstavce 2.4 těchto Obchodních podmínek. V případě zaslání zboží na dobírku je společnost Scio oprávněna odstoupit od uzavřené smlouvy, pokud zákazník zboží nepřevezme.
Společnost Scio je dále oprávněna zrušit objednávku zákazníka v případě, že splnění smlouvy není z objektivních důvodů (např. v důsledku epidemiologické situace) možné za stejných podmínek, za nichž byla objednávka učiněna.
Po doručení vyplněného formuláře o odstoupení od smlouvy nebo o stornu objednávky, a vyhodnocení oprávněnosti požadavku společností Scio, vrátí společnost Scio zaplacenou částku nebo její část v souladu se stornopodmínkami uvedenými v těchto Obchodních podmínkách zákazníkovi.
V případě, že objednávka byla uhrazena převodem, zašle společnost Scio zákazníkovi žádost o sdělení čísla účtu, na který má být příslušná částka vrácena.
V případě, že je objednávka uhrazena platební kartou, bude příslušná částka vrácena automaticky na tuto kartu.
Postup vrácení peněz při odstoupení od smlouvy
V případě odstoupení od smlouvy dle odstavce 5.4 těchto Obchodních podmínek vrátí společnost Scio peněžní prostředky přijaté od zákazníka do čtrnácti (14) dnů od odstoupení od smlouvy zákazníkem
Odstoupí-li zákazník od smlouvy, vrátí mu společnost Scio částku odpovídající ceně zboží a částku odpovídající nákladům na doručení zboží zákazníkovi, zvolil-li si však zákazník dražší poštovné než je základní, vrátí mu společnost Scio částku odpovídající základnímu poštovnému, které k doručení zboží nabízí.
Postup vrácení peněz při stornování objednávky
V případě storna budou peníze zákazníkovi vráceny do 14 dnů od storna objednávky.
Společná ustanovení
Společnost Scio není povinna vrátit přijaté peněžní prostředky zákazníkovi dříve, než jí zákazník zboží vrátí nebo prokáže, že zboží společnosti Scio odeslal.
Nárok na úhradu škody vzniklé na zboží je společnost Scio oprávněna jednostranně započíst proti nároku zákazníka na vrácení ceny.
V případě, že zákazník bude požadovat vrácení peněz na bankovní účet banky se sídlem mimo území České nebo Slovenské republiky, je povinen nést náklady spojené s vrácením částky na takový účet.
Krok za krokem a bez nervů 🙂
Jdeme na to
Vyberte si místo, termín a přihlaste se
Jdeme na to
Na jaké školy vás NSZ dostanou
Jdeme na to
Jaké testy vás čekají a jak se na ně připravit
Jdeme na to
Vycházíme vstříc všem uchazečům se specifickými nároky
Jdeme na to