Scio
  • Pro média
  • Káva a vzdělávání
  • Teorie a metodika testů
  • Kontakty
  • O nás
  • Média
  • Osobní profil
  • Kontakty
  • O nás
  • Média
  • Osobní profil
  • CZSKENUA
Moderní vzdělávání nejen ve škole!
Pomáháme vzdělávání dětí...
hledat
Média, novinkyTeorie a metodika testůOdborná část
  • Pro média
  • Káva a vzdělávání
  • Teorie a metodika testů
    • Obecný úvod
    • Odborná část
      • Validita testu
      • Modely klasické teorie testů
      • Item-response theory (IRT)
      • Klasifikátory (MDT)
      • Znalostní prostory
    • Statistické pojmy

Odborná část

Odborný náhled na problematiku testování

První otázkou, kterou musíme u každého testu řešit je, nakolik je validní, nakolik závěry které z něj tvoříme odpovídají tomu, co skutečně test měří. Různými typy validity a možnostmi jejího ověřování se zabývá příslušný čánek.

K vyhodnocování testu a analýze jeho závěrů je možné přistupovat několika různými způsoby. Nejtradičnější a u nás stále ještě nejrozšířenější je tzv. Klasická teorie testů (Classical Test Theory, CTT), ve světě si oblibu získala především přesnější a podrobnější Teorie odpovědi na položku (Item-Response Theory, IRT). Measurement Decision Theory (MDT) je narozdíl od nich zatím méně používaný, ale rozvíjející se přístup, který umožňuje především přesněji dělit respondenty do kategorií a úrovní.

Myšlenkový základ pro adaptivní testování (tedy počítačové testování, kdy jsou respondentovi generovány nové úlohy dynamicky na základě jeho odpovědí na předchozí položky) představuje Teorie znalostních prostorů (Knowledge Spaces Theory, KST), která umožňuje mapovat vztahy mezi jednotlivými položkami z hlediska vlastností, které u respondenta měří.

19. 9. 2013
  • © 2022
  • Obchodní podmínky
  • Cookies a jak je používáme
  • Ochrana osobních údajů
  • Facebook
  • Instagram
  • Youtube
  • Twitter
  • LinkedIn