📢 Konference v původně plánovaném termínu 2. 4. 2025 byla zrušena.
Konference Forum Scio mapuje zásadní potřebu proměny vzdělávání v éře rychlých změn. U příležitosti 30 let existence společnosti Scio a 10 let ScioŠkol zveme odborníky, pedagogy, studenty i veřejnost k diskusi o budoucnosti vzdělávání. Jak obstojí školy v době umělé inteligence? Jaká bude role učitele? Jaké kompetence budou klíčové pro budoucnost? Pojďme hledat odpovědi na tyto zásadní otázky společně.
Připravte se na inspirativní setkání odborníků, pedagogů, studentů a všech, kterým leží na srdci budoucnost vzdělávání. Forum Scio vás zve na jedinečnou událost, která promění váš pohled na to, jak (se) učíme.
Vychutnejte si atmosféru industriálních prostor ScioŠkol v pražských Holešovicích a zapojte se do živé diskuse o dopadech umělé inteligence na vzdělávání, roli učitele v digitálním věku a klíčových kompetencích pro budoucnost. To vše pod taktovkou skvělé moderátorky Lindy Bartošové.
Naše konference spojuje přední odborníky z různých oblastí, kteří hledají nové cesty ve vzdělávání.
Mladá generace přináší svěží pohled a inovativní nápady.
Na workshopech se seznámíte s novými metodami a nástroji pro výuku.
Přidejte se k nám a pojďme tvořit budoucnost vzdělávání společně.
12.00-13.00 | Registrace, občerstvení |
---|---|
13.00-13.20 | Úvodní slovo a otevření tématu “Těšíme se na budoucnost.?” |
13.25-13.55 | Panelová diskuse “Existují záblesky jistoty v době nejistot?” (Michal Pěchouček, David Šmahel, Jon Šotola) |
13.55-14.30 | Pauza |
14.30-15.30 | Workshopy a beseda na téma "Jak se dělá dobrá škola, která bude dávat smysl v budoucnosti?” |
|
|
15:30-16:00 | Keynote speech: Charles Fadel, USA |
16.35-17.05 | Panelová diskuse "Co přetrvá v budoucnosti plné změn?" (Karel Müller, Michaela Stoilová, Jarkko Lahdensalo) |
17.10-17.30 | Závěrečná diskuse nad dotazy z publika |
17.30-17.35 | Zakončení oficiálního programu |
17:35-20.00 | Networking, večerní raut |
Charles Fadel je přední světový odborník na vzdělávání, autor, futurista a inovátor. Je zakladatelem a předsedou Centra pro změnu kurikula (Center for Curriculum Redesign, CCR), které se zaměřuje na modernizaci vzdělávání pro 21. století. Je také členem skupiny expertů OECD AI, emeritním předsedou výboru pro vzdělávání při BIAC/OECD a spoluautorem několika vlivných knih, včetně „Education for the Age of AI“ (2024), „Artificial Intelligence in Education“ (2019), „Four-Dimensional Education“ a „21st Century Skills“. Spolupracoval se vzdělávacími systémy a institucemi ve více než 30 zemích a strávil 25 let v managementu technologických firem (mimo jiné jako zakladatel Neurodyne AI). Dříve působil jako globální šéf vzdělávání ve společnosti Cisco Systems, jako hostující vědec na MIT ESG a Wharton/Penn CLO nebo jako projektový ředitel na Harvard Graduate School of Education.
Michal Pěchouček je profesorem na Fakultě elektrotechnické Českého vysokého učení technického v Praze, kde vede Centrum AI. Zaměřuje se na výzkum umělé inteligence a kybernetické bezpečnosti. V letech 2019 až 2024 působil jako technický ředitel společnosti Gen (Avast). Je spoluzakladatelem několika technologických start-upů, například Cognitive Security, AgentFly Technologies a BlindSpot Solutions. Vystudoval University of Edinburgh a získal doktorát v oboru umělé inteligence na ČVUT v Praze. Během své kariéry vedl výzkumné projekty financované agenturami jako NASA a Ministerstvo obrany USA.
Michaela Stoilova působí v organizaci Hodnotové vzdělávání Cyril Mooney jako lektorka a metodička od roku 2015, od loňského roku organizaci také vede. Patnáct let učí na gymnáziu PORG ruštinu, občanskou odpovědnost a dobrovolnictví. V letech 2019-2023 vedla seminární skupinu Výchova k hodnotám na katedře sociální pedagogiky Masarykovy univerzity v Brně.
Karel Müller vystudoval v Třebíči Katolické gymnázium a po maturitě odešel do Prahy studovat Evangelickou teologickou fakultu. Ve stejné době se stal členem Českobratrské církve evangelické, ve které se rozhodl také stát farářem. Po pěti letech působení v roli faráře pro mládež se stal od září 2022 kaplanem pro Základní školu Bratrská. V současné době působí i jako krizový pracovník v krizovém centru a je také terapeutem ve výcviku.
Jiří Hlinka je ředitel ScioŠkoly v pražských Nuslích. Před nástupem do školství se dlouhé roky věnoval základnímu výzkumu v oblasti organické syntézy - naučil se, že věci skoro nikdy nejdou hned a že i když se něco nepodaří, tak to neznamená, že se to jindy nemůže povést. Toto poselství mu vždy pomáhalo v práci s dětmi a zároveň se ho snaží dětem předávat. Ve své pedagogické praxi se věnuje koncepci ScioŠkol, didaktice matematiky a přírodních věd a především práci s náročnými dětmi. Jeho hlavním tématem je výchovná role základní školy a její vliv na vývoj dětí. Své zkušenosti předává jako mentor a lektor začínajícím učitelům.
spolumajitel Scio a člen Rady ScioŠkol
Ondřej Šteffl je zakladatel a ředitel společnosti Scio. Ta v roce 2015 otevřela první ScioŠkolu. Od září 2024 již funguje po celé republice dvacet dva ScioŠkol z toho čtyři střední a dvě Expediční (týden expedice + 3 týdny online). Cílem ScioŠkol je připravit děti pro spokojený a plnohodnotný život v polovině 21. století. Absolvoval MFF UK a je kandidátem věd ze sociologie. V roce 1990 založil první soukromou školu u nás - PORG. Na řízení společnosti Scio se dnes podílí jen koncepčně a jako vizionář.
David Šmahel je profesorem na Fakultě sociálních studií a Fakultě informatiky Masarykovy univerzity v Brně, kde se specializuje na socio-psychologické dopady internetu a technologií. Od září 2023 zastává funkci proděkana pro strategii a rozvoj na Fakultě sociálních studií. Je členem vedení Interdisciplinárního výzkumného týmu pro internet a společnost (IRTIS). Ve svém výzkumu se zaměřuje na témata týkající se dětí, adolescentů a internetu, online identit, online vztahů, závislostního chování na internetu a rizik spojených s jeho užíváním. Byl národním vedoucím projektu EU Kids Online II, jehož cílem bylo provést srovnávací empirický průzkum mezi 25 evropskými zeměmi o užívání internetu a rizikovém chování v dětské populaci.
Jarkko Lahdensalo je pedagog, žije a pracuje v jihovýchodním Finsku. Vystudoval učitelství biologie a geografie na Helsinské univerzitě. Od té doby pracuje již více než 20 let jako učitel na druhém stupni základní školy (7.-9. ročník). Vyučuje předměty jako biologie, geografie, chemie a fyzika. Během své kariéry také učil matematiku a IT. Kromě vyučování má na škole na starosti také studentskou radu, je členem vedení školy a podílí se na mezinárodních aktivitách školy. Jarkko se zaměřuje i na osobní rozvoj a sleduje současné trendy ve vzdělávání.
ScioŠkola Praha Holešovice
Přívozní 1064/2A, 170 00 Praha 7-Holešovice
Zobrazit na mapě
MHD
zastávka Ortenovo náměstí (tram 1, 14, 25) zastávka Přívozní (bus 156)
Autem
placené parkování možné přímo v Přívozní a okolních ulicích
PR a komunikace