Forum SCIO

Zvídavost jako klíč k učení 2.0

V éře umělé inteligence je zvídavost klíčovou hybnou silou schopnosti učit se nové věci a adaptovat se na změny. Na workshopu představíme aktuální výzkumná data o zvídavosti u žáků českých základních škol a faktorech, které s ní souvisejí. Workshop nabídne pedagogům praktické inspirace pro tvorbu učebního prostředí, ve kterém se zvídavost stává přirozenou součástí učení. Společně prozkoumáme, které vzdělávací přístupy podporují zvídavost v každodenní školní praxi, a jak je efektivně implementovat do výuky.

Miroslava Hapalová vede tým Scio Research, kde se zaměřuje na výzkum zvídavosti a využívání umělé inteligence ve vzdělávání. V minulosti působila jako ředitelka Státního pedagogického ústavu na Slovensku, kde měla na starosti přípravu a zavádění kurikulární reformy na základních školách a zavedení podpůrných opatření ve výchově a vzdělávání. Působila v neziskovém sektoru, osm let vedla slovenskou pobočku organizace Člověk v tísni. Vystudovala psychologii na Filozofické fakultě Univerzity Komenského v Bratislavě.

Matúš Kurian působí jako výzkumník ve Scio Research, kde se zaměřuje na výzkum zvídavosti a datovou analýzu. Má mezinárodní zkušenosti ze vzdělávacích institucí včetně Beyond Education (Paříž), African Leadership Academy (Johannesburg), Gymnázia Jura Hronca a LEAF Academy (Bratislava). Je absolventem teoretické fyziky na Matematicko-fyzikální fakultě Univerzity Karlovy v Praze. Ve volném čase běhá ultramaratony.